Referat Inwestycji Księgowość Gospodarki Komunalnej
Referat Inwestycji i Gospodarki Komunalnej (symbol GK) Kierownik Referatu: Jarosław Ratajczak (Zastępca Burmistrza) – tel. (62) 7219-341 W skład Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej wchodzą: 1) stanowisko ds. planowania przestrzennego i inwestycji, 2) stanowisko ds. gospodarki wodnej i zarządu drogami, 3) stanowisko ds. ochrony środowiska i zamówień publicznych, 4) stanowisko ds. infrastruktury technicznej i porządku, 5) stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym, 6) stanowisko ds. gospodarki mieszkaniowej, 7) stanowisko ds. projektów i inwestycji z udziałem środków europejskich, 8) stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi. 2. Do zadań referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Stanowisko należy w szczególności: 1) planowanie terenów inwestycyjnych, współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi inwestycje na terenie gminy, 2) sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, 3) opracowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 4) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w odniesieniu do inwestycji o znaczeniu lokalnym, 5) uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi z właściwymi organami, 6) nadzór nad stanem technicznym, remontowanie, modernizacja i rozbudowa budynku Urzędu oraz obiektów stanowiących mienie komunalne, w tym zasobu mieszkaniowego, 7) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego, 8) zapewnienie ochrony fizycznej budynków Urzędu, 9) współpraca ze stanowiskiem ds. ochrony środowiska w szczególności w zakresie realizacji ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, 10) planowanie i obsługa administracyjna inwestycji z udziałem środków europejskich prowadzonych przez Gminę oraz współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem merytorycznie odpowiedzialnym za realizację zadania, w tym przy opracowywaniu SIWZ, 11) nadzór nad działalnością Spółki Koźmińskie Usługi Komunalne w zakresie eksploatacji, planowania, modernizacji i rozbudowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, 12) wprowadzenie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na cele zorganizowanej akcji społecznej w przypadku klęski żywiołowej, 13) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej, 14) umieszczanie i utrzymywanie w odpowiednim stanie technicznym tabliczek z nazwami ulic, placów i tablic informacyjnych, 15) przygotowywanie projektów opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych, 16) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczania dróg do kategorii dróg gminnych lub lokalnych miejskich, 17) realizacja zadań należących do zarządcy drogi, 18) współpraca z przewoźnikami w zakresie transportu publicznego osób, 19) nadzór nad stanem technicznym wiat autobusowych oraz planowanie remontów i wymian, 20) nadzór nad utrzymaniem czystości ładu i porządku na drogach, 21) realizacja ustawy Prawo ochrony środowiska, a w szczególności: a) opracowanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska, b) planowanie i realizacja działań w zakresie ochrony poziomu jakości wód, 22) realizacja ustawy o odpadach, 23) realizacja ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, 23a) przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 24) realizacja ustawy o ochronie przyrody, a w szczególności wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości., a w przypadku ich samowolnego usunięcia wymierzanie kar pieniężnych, 25) opracowywanie zbiorczych sprawozdań inwestycyjnych, 26) organizowanie i koordynacja zamówień publicznych, współpraca z pracownikami Urzędu Miasta i Gminy w tym zakresie, prowadzenie niezbędnej dokumentacji z tym związanej oraz ewidencji udzielonych zamówień. 27) realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał Rady Miejskiej, w tym zakresie, 28) nadzór i koordynacja utrzymania na terenie miasta i gminy należytego porządku i czystości, 29) planowanie i nadzór nad realizacją zadań w zakresie robót publicznych i prac interwencyjnych, 30) organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, 31) organizacja i nadzór nad zakładaniem i utrzymaniem terenów zielonych, 32) zapewnienie funkcjonowania infrastruktury technicznej (energia elektryczna, oświetlenie, gaz) oraz nadzór nad eksploatacją i dbałość o jej rozbudowę, 33) współpraca z Zakładem Gazowniczym w zakresie zaopatrzenia w gaz i rozbudowy sieci, 34) występowanie do Starosty o zwrot nakładów poniesionych na utrzymanie czystości i porządku na drogach powiatowych, 35) wypłacanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg, 36) przedstawianie Burmistrzowi aktów notarialnych celem ewentualnego korzystania z prawa pierwokupu nieruchomości, 37) gospodarka gruntami komunalnymi, 38) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 39) ustalanie cen za grunty, budynki, lokale i urządzenia - zlecanie biegłym, 40) przygotowywanie propozycji o podwyższeniu opłat rocznych za grunty, 41) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomością, 42) ujawnienie prawa własności w księdze wieczystej, 43) zapewnienie gruntów na potrzeby pracowniczych ogrodów działkowych , 44) realizacja zadań w zakresie najmu lokali i ich sprzedaży, 45) ewidencja i egzekucja czynszów i innych opłat związanych z eksploatacją mieszkań, 46) komunalizacja mienia gminnego, 47) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic oraz numeracji porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz przeznaczonych pod zabudowę, 48) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania, 49) koordynacja i współdziałanie z organizacjami sportowymi i turystycznymi, Gminnym Ośrodkiem Sportu w celu realizacji zadań z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i wypoczynku, 50) przygotowywanie projektów gminnego programu przeciwdziałania alkoholizmowi i jego realizacja, 51) realizacja zadań Gminy dotyczących przeciwdziałania narkomanii, 52) wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu i naliczanie opłat z tym związanych, 53) zbieranie informacji na temat funduszy pomocowych oraz innych możliwych do pozyskania przez gminę, przekazywanie ich pracownikom, których zakresu działań dotyczą, m.in. stanowiskom ds. gospodarki wodnej, infrastruktury technicznej i porządku, rolnictwa i ochrony środowiska, oświaty oraz planowania przestrzennego, 54) opracowywanie wniosków o dofinansowanie, we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami oraz Referatem Podatków i Księgowości, 55) rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych, 56) realizacja zadań w zakresie ochrony zdrowia, 57) udział w pracach Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 58) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 59) realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, a w szczególności: a) przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej niezbędnych do realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, b) zbieranie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości, c) określenie w drodze decyzji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicielami nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, d) określenie w drodze decyzji wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właścicielom nieruchomości, którzy nie uiścili opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub uiścili ją w wysokości niższej od należnej, e) wystawienie tytułów wykonawczych i prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, f) analiza wpływów z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz podejmowanie stosownych działań, g) opracowanie propozycji do projektu budżetu w zakresie realizowanych na stanowisku zadań.
Data ostatniej modyfikacji: 2013-04-29 Modyfikował(a): Agnieszka Flejsierowicz
|