Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (symbol OSO) Kierownik Referatu: Irena Maroszek (Sekretarz Gminy - Pełnomocnik ds. Systemu Jakości) – tel. (62) 7219-342 W skład Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich wchodzą: 1) stanowisko ds. organizacyjnych i kadr, 2) stanowisko ds. kancelaryjnych i obsługi punktu informacyjnego, 3) stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej, 4) stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej, 5) stanowisko ds. promocji i komunikacji społecznej, 6) stanowisko ds. ewidencji ludności, 7) stanowisko ds. obrony cywilnej i ochrony przeciwpożarowej.
2. Do zadań Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności: 1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu Miasta i Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 2) prowadzenie spraw związanych z limitami kilometrów dla pracowników używających samochodów prywatnych do celów służbowych, 3) prowadzenie ewidencji i kierowanie do załatwienia skarg i wniosków, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków, 4) obsługa kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Burmistrza, w tym prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza, 5) prowadzenie rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw, 6) udzielanie informacji osobom wchodzącym do Urzędu Miasta i Gminy dotyczących m.in.: a) wskazania biura i pracownika kompetentnego do załatwienia danej sprawy, b) sposobu załatwienia sprawy, w tym wydanie druku, którego wypełnienie jest konieczne, a w razie potrzeby jego wypisanie, 7) przyjmowanie i rozdział korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną, 8) przygotowanie korespondencji do wysyłki, 9) obsługa centrali telefonicznej, 10) przyjmowanie pism sądowych, 11) udzielanie informacji ogólnych o mieście i gminie Koźmin Wielkopolski, 12) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych, 13) udostępnianie nieodpłatnie Dziennika Ustaw i Monitora Polski lub zawartych w nich aktów normatywnych i innych aktów prawnych, w tym orzeczeń: 1/ do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego, 2/ w postaci elektronicznej do powszechnego wglądu w godzinach pracy Urzędu, 14) wydawanie wydruku aktu normatywnego lub innego aktu prawnego odpłatnie, zgodnie z ustaloną przez Burmistrza ceną arkusza wydruku, 15) naliczanie opłat za umieszczanie reklam i ich egzekucja oraz kontrola realizacji uchwały Rady Miejskiej dotyczącej uzgadniania reklam, 16) sporządzanie list płac i prowadzenie dokumentacji z tym związanej, 17) prowadzenie obsługi gospodarczej i nadzór nad utrzymaniem czystości w Urzędzie, 18) nadzór nad targowiskami, 19) wydawanie zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób 20) przygotowywanie decyzji na wykonywanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju, 21) realizacja zadań związanych z natychmiastowym uzupełnianiem Sił Zbrojnych i świadczeń na rzecz obrony kraju, 22) podejmowanie działań w zakresie ewakuacji i przyjęcia ludności, 23) załatwianie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, pieczątkami i tablicami, 24) udzielanie informacji dot. działalności gospodarczej, 25) prowadzenie tajnej kancelarii, 26) prowadzenie ewidencji uchwał Rady Miejskiej, 27) wdrażanie uchwał Rady Miejskiej, 28) prowadzenie ewidencji i kierowanie do załatwienia interpelacji radnych, 29) prowadzenie w postaci elektronicznej zbiór aktów prawa miejscowego stanowionych przez Gminę i udostępnianie ich nieodpłatnie: 1/ do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego, 2/ w postaci elektronicznej do powszechnego wglądu w godzinach pracy Urzędu, 30) wydaje wydruki aktu prawa miejscowego stanowionego przez Gminę odpłatnie, zgodnie z ustaloną przez Burmistrza ceną arkusza wydruku, 31) obsługa kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, w tym: a) organizowanie posiedzeń Rady Miejskiej oraz przygotowanie materiałów, b) organizowanie posiedzeń Komisji Rady Miejskiej, c) prowadzenie ewidencji uchwał Rady Miejskiej oraz przedstawianie ich Wojewodzie, 32) organizacja współpracy z sołectwami i osiedlami, 33) publikacja przepisów gminnych, 34) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji przepisów gminnych, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie miasta i gminy, 35) prowadzenie obsługi socjalnej Urzędu oraz dbałość o przestrzeganie przepisów bhp i p.poż. w Urzędzie Miasta i Gminy, 36) realizacja zadań związanych z promocją miasta i gminy, 37) opracowywanie projektów folderów, informatorów o mieście i gminie, 38) opracowywanie informacji o działalności samorządu gminnego i administracji dla mediów, 39) utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu, 40) obsługa kancelaryjna narad organizowanych przez Burmistrza, 41) zbieranie informacji, wydawanie i rozpowszechnianie „Gońca Koźmińskiego”, 42) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem strony internetowej i jej aktualizacja, 43) umieszczanie niezbędnych materiałów w Biuletynie Informacji Publicznej i ich aktualizacja, 44) prowadzenie ewidencji ludności, 45) przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania, 46) współpraca przy wydawaniu dowodów osobistych, 47) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, 48) współpraca z Ośrodkiem Informatyki Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w zakresie przekazywania informacji o migracji ludności, 49) prowadzenie ewidencji placówek upowszechniania kultury i nadzór nad nimi, 50) współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym, 51) współpraca z GZIK w przygotowaniu imprez gminnych, w tym: Dni Koźmina i Święta Patrona, 52) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury i muzeów, 53) przygotowywanie propozycji form współpracy międzygminnej, jej koordynacja i dokumentowanie, 54) realizacja zadań związanych z powszechnym obowiązkiem obrony, w tym udział w przygotowaniu poboru i jego przeprowadzeniu, prowadzenie rejestracji przedpoborowych, 55) podejmowanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi, 56) przygotowanie ludności i gminnych jednostek organizacyjnych do zwalczania klęsk żywiołowych i katastrof oraz wykonywania innych zadań określonych w ustawach o zarządzaniu kryzysowym i powszechnym obowiązku obrony, 57) organizowanie wykonywania przez gminne jednostki organizacyjne zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony, w tym ustalenia zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji, 58) tworzenie formacji obrony cywilnej, 59) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności, 60) organizowanie ochotniczych straży pożarnych i nadzór nad nimi, 61) zapewnienie ochotniczym strażom pożarnym: a) środków alarmowania i łączności, b) pomieszczeń, wyposażenia w sprzęt i urządzenia przeciwpożarowe, c) odzieży specjalnej i umundurowania, d) środków transportowych do akcji ratowniczej i ćwiczeń, 62) prowadzenie rejestru OSP oraz zakładowych OSP, 63) wydawanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych o ile zbiórka ma być na obszarze gminy lub jej części, 64) załatwianie spraw reklamacji pracowników Urzędu i radnych od obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, 65) współpraca z Policją, radami sołeckimi i radami osiedla w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, 66) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych do funkcjonowania w okresie podnoszenia gotowości obronnej państwa, 67) koordynacja przygotowania i zapewnienia funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych, a także innych obiektów i urządzeń na potrzeby ochrony ludności w mieście i gminie, 68) monitorowanie i analizowanie w ramach systemu wykrywania i alarmowania zagrożeń ludności oraz ostrzeganie, alarmowanie i informowanie ludności o sposobach zachowania się w sytuacjach zagrożeń, 69) informowanie o rozwoju sytuacji kryzysowych Burmistrza MiG oraz Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego za pośrednictwem Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, 70) przygotowanie propozycji składu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, organizacja i zapewnienie warunków jego działania w zakresie ciągłego monitoringu zdarzeń, wykonywania prognoz, sporządzanie informacji i meldunków oraz przekazywanie ich Burmistrzowi oraz Powiatowemu Centrum Zarządzania Kryzysowego, 71) opracowanie propozycji w razie potrzeby projektu zarządzania wprowadzającego niezbędne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w granicach dopuszczonych w rozporządzenia Rady o wprowadzeniu klęski żywiołowej, 72) koordynacja udzielania i przyjmowania pomocy humanitarnej w sytuacjach kryzysowych, a także w zakresie sił i środków gminy dla potrzeby działań ratowniczych 73) opracowanie i aktualizacja dokumentacji operacyjno-planistycznej w warunkach pracy normalnej i w okresie kryzysu, 74) organizowanie działania, opracowywanie planów pracy, obsługa kancelaryjna i przygotowywanie posiedzeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 75) opracowanie Gminnego planu zarządzania kryzysowego, stała jego aktualizacja, 76) realizacja zadań wynikających z Gminnego planu zarządzania kryzysowego, 77) pełnienie dyżurów po godzinach pracy, w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta w ramach funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 78) opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej, 79) organizacja szkoleń, treningów i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej oraz udział w takich ćwiczeniach, 80) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania w mieście i gminie, 81) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, 82) planowanie i wydatkowanie środków finansowych na zadania obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, 83) realizacja zadań w zakresie planowania obronnego oraz tworzenia warunków do funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy podwyższonej gotowości obronnej państwa i w czasie wojny, w tym: a) zapewnienie funkcjonowania stałego dyżuru burmistrza i stanowiska kierowania Burmistrza, b) opracowanie i aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania miasta i gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz opracowanie kart realizacji zadań operacyjnych, 84) planowanie i realizacja szkolenia obronnego, 875 planowanie i wydatkowanie środków finansowych na zadania obronne, 86) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów uznanych za agresywne, 87) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa, 88) realizacja zadań w zakresie rolnictwa, ochrony zwierząt, ochrony roślin, 89) współpraca z sołectwami w zakresie planowania i wykorzystania funduszu sołeckiego, 90) wydawanie i cofanie zezwoleń na przeprowadzanie imprez masowych i zgromadzeń.
Data ostatniej modyfikacji: 2013-04-29 Modyfikował(a): Agnieszka Flejsierowicz
|