Wykonanie budżetu za 2003 Informacja z wykonania budżetu Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. za rok 2003r.
Budżet Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. został przyjęty uchwałą Rady Miejskiej w Koźminie Wlkp. Nr III/29/2002 z dnia 30 grudnia 2002r. W trakcie roku budżetowego zostały wprowadzone zmiany w wysokości dochodów w tym dochodów własnych, dotacji, subwencji oraz dokonano korekt wysokości wydatków uchwałami Rady Miejskiej w Koźminie Wlkp. Nr VII/60/2003 z dnia 30 czerwca 2003r., Nr VIII/67/2003 z dnia 12 września 2003r., Nr VIII/68/2003 z dnia 12 września 2003r,, Nr IX/77/2003 z dnia 28 października 2003r., Nr XI/100/2003 z dnia 30 grudnia 2003r. oraz Zarządzeniami Burmistrza Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. Nr 8/2003 z dnia 25.03.2003r., Nr 16/2003 z dnia 27.05.2003r., Nr 24/2003 z dnia 16.09.2003r. i Nr 28/2003 z dnia 26.11.2003r. Na koniec roku plan dochodów wyniósł 16.009.272,- zł i był o 1.097.732,- zł wyższy od budżetu początkowego tj. o 6,85%, a po stronie wydatków 14.691.015,46 zł i był o kwotę 1.377.725,46 zł wyższy od budżetu początkowego tj. 9,37% Nadwyżkę dochodów nad wydatkami w kwocie 1.318.256,54 zł przeznaczono na spłatę kredytów i pożyczek. DOCHODYWykonanie budżetu po stronie dochodów na dzień 31 grudnia 2003r. wynosiło 15.541.968,- zł tj. 97,08%. Realizacja dochodów w poszczególnych działach na dzień 31.12.2003r. przedstawia się następująco: Dział 010 – Rolnictwo i Łowiectwo /11.471,- zł/ 50,22%Wpływy uzyskano ze sprzedaży świadectw miejsca pochodzenia zwierząt w kwocie 3.634,- zł. Nastąpiła zmiana przepisów uprawniających lekarzy weterynarii do wydawania świadectw zdrowia, stąd niskie wykonanie. Przyjęto wpłaty od ludności za przyłącza wodociągowe do istniejących już wodociągów w kwocie 7.837,- zł. DZIAŁ 020 – Leśnictwo /3.361,- zł/ 96,02% Wpływy z kół łowieckich za dzierżawę terenów łowieckich na terenie naszej gminy wyniosły 3.361,-zł. DZIAŁ 700 – Gospodarka Mieszkaniowa/429.022,- zł/ 95,17%R-dz 70004 – Różne jedn. obsługi gospod. mieszk. /228.311,- zł/ tj. 89,41% Na koniec 2003r. gmina posiadała 124 lokale mieszkalne, 17 lokali użytkowych, 35 garaży oraz 37 pomieszczeń gospodarczych. Z czynszu od najemców lokali komunalnych i wydzierżawionych lokali użytkowych uzyskano kwotę 227.438,- zł tj. wyższą o 1.905,- zł do planu. Zaległości na dzień 31.12.03r. wynoszą 26.123,- zł ( w tym dotyczące roku 2003 to kwota 11.188,- zł), na które zostały wysłane upomnienia. Uzyskano sądowe nakazy zapłaty zaległego czynszu, które są egzekwowane przez komornika. W roku 2003 nie sprzedano nieruchomości komunalnych ze względu na brak zainteresowania zakupem. Ponadto uzyskano kwotę 873,- zł tytułem naliczenia odsetek za nieterminowe wpłacanie czynszu. R-dz 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami /200.711,- zł/ tj. 102,69% Z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruch. uzyskano kwotę 29.754,- zł. Zaległości na 31.12.2003r. wyniosły 787,- zł, na które wysłano upomnienia. Z tytułu wzrostu wartości gruntu spowodowaną zmianą planu zagospodarowania przestrzennego uzyskano kwotę 1.402,- zł. Z dzierżawy gruntów i łąk w mieście uzyskano 38.247,- zł. Zaległości na 31 grudnia 2003r. wyniosły 2.069,- zł, na które wysłano upomnienia. Z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności uzyskano kwotę 5.171,- zł.
Ze sprzedaży gruntów i działek komunalnych uzyskano kwotę 126.120,- zł. Za nieterminowe wpłaty wpłynęły odsetki w kwocie 17,- zł. DZIAŁ 750 – Administracja Publiczna/104.032,-/ 101,56%Dotacja celowa na realizację zadań zleconych z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu została przekazana w kwocie 64.000,- zł. Dochodem są również wpłaty za specyfikacje istotnych warunków zamówienia pobrane przed przystąpieniem do przetargu i drobne wpłaty za usługi kserograficzne w kwocie 6.777,- zł oraz środki uzyskane ze sprzedaży wydawnictw promocyjnych i prowizja od sprzedanych znaków skarbowych w kwocie 5.741,- zł. Wpływy kosztów zastępstwa procesowego uzyskane za wygrane sprawy sądowe stanowią kwotę 27.514,- zł. DZIAŁ 751 – Urzędy Naczelnych Organów Państwowych, Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa /22.289,- zł/ 100,00% Z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Kaliszu otrzymano dotację na: aktualizację rejestru wyborców – 2.024,- zł przeprowadzenie wyborów uzupełniających
do rad gmin – 3.310,- zł przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum
w sprawie przystąpienia do UE – 16.955,- zł DZIAŁ 754 – Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa /200,- zł/ 100,00% Otrzymano dotację z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w kwocie 200,- zł na realizację zadań Obrony Cywilnej.
DZIAŁ 756 – Dochody od Osób Praw., od Osób Fiz. i od Innych Jedn. nie Posiad. Osob. Prawnej /5.721.828,- zł/ 94,27% R-dz 75601 – Wpływy z pod. doch. od osób fiz. /67.004,-/ tj. 101,61%Wpływy w podatku dochodowym od osób fizycznych w formie karty podatkowej zrealizowano w kwocie 65.146,- zł przez Urząd Skarbowy w Krotoszynie, a sprawozdanie z informacją o wykonaniu za 2003r. wpłynęło w m-cu styczniu 2004r., co uniemożliwiło aktualizację planu. Ze sprawozdania wynika, że zaległości na 31 grudnia 2003r. wynoszą 45.685,- zł. Odsetki od nieterminowo wpłaconych podatków wyniosły 1.858,- zł. R-dz 75615 – Wpływy z pod. rolnego, leśnego, pod. odczynności cywilno-prawnych oraz pod. i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. org. /1.737.884,- zł/ tj. 101,50% - wpływy z opłaty restrukturyzacyjnej (402,- zł) tj. 100,00% - podatek od nieruchomości – wpływy (1.407.410,- zł) tj. 98,16% Wpływy w tym podatku stanowią kwotę 1.407.410,- zł. Zaległości na 31 grudnia 2003r. wynoszą 86.253,- zł (dotyczące 2003r. -32.305,-) Nadzór nad naliczaniem i realizacją tego podatku sprawuje Urząd Kontroli Skarbowej. - podatek rolny – wpływy (204.127,- zł) tj. 94,80% Podatek rolny został wpłacony zgodnie ze złożonymi deklaracjami. Zaległości na koniec roku 2003 wynoszą 9.435,- zł, w tym odroczenia 9.330,- zł. - podatek leśny – wpływy (4.905,- zł) tj. 110,07% Podatek został wpłacony zgodnie ze złożonymi deklaracjami. - podatek od środków transportowych – wpływy (44.082,- zł) tj.95,78% Wpływy są zgodne ze złożonymi deklaracjami.
- podatek od czynności cywilno-prawnych – wpływy (5.657,- zł) tj.55,02% Rozliczenia podatku wpłynęły w m-cu styczniu 2004r. z urzędów skarbowych, w związku z czym nie można było dokonać korekty planu. -odsetki – wpływy (15.867,- zł) tj. 793,35% Są to odsetki od wpłaconych wyżej wymienionych podatków oraz opłata prolongacyjna pobierana w przypadku odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty. - dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych 55.434,- zł Jest to refundacja utraconych dochodów z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. W ciągu roku został zmieniony sposób finansowania, natomiast plan ustalono w Dz. 758, r-dz 75805 § 292. Środki zostały przekazane w pełnej wysokości. R-dz 75616 – Wpływy z pod. rol., pod. leś., pod. od spadków i darowizn, pod. od czynności cywilnoprawnych, pod. i opłat od osób fiz. /1.905.445,- zł/ tj. 90,29% - podatek od nieruchomości (575.720-,- zł) tj. 91,42% Podatek od nieruchomości z terenu miasta i gminy wpłynął w kwocie 575.720,- zł. Zaległości na 31 grudnia 2003r. wynoszą 56.066,- zł (dotyczące 2003r. – 43.231,- zł). Do osób posiadających zaległości wysłano upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek rolny (1.020.338,- zł) tj. 88,97% Niepełne wykonanie planu wynika z istniejących zaległości na koniec 2003r.w kwocie 125.726,- zł (dotyczące 2003r. – 70.648,- zł) w tym odroczeń w kwocie 2.157,- zł. Do zalegających podatników wysłano upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek leśny (1.667,- zł) tj. 82,23% Niepełne wykonanie planu wynika z istniejących zaległości w kwocie 366,- zł. Do zalegających podatników wysłano upomnienia. - podatek od środków transportowych (126.485,- zł) tj. 85,90% Zaległości w tym podatku na 31 grudnia 2003r. wynoszą 26.438,- zł, (dotyczące 2003r. – 13.042,- zł), na które zostały wysłane upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek od spadków i darowizn (17.692,- zł) tj. 75,76% Podatek ten realizowany jest przez Urząd Skarbowy w Krotoszynie. Wysokość wykonania tego podatku uzależniona jest od ilości osób regulujących stan własności i sprawy spadkowe. Zaległości na 31.12.2003r. wynoszą 3.065,- zł wg złożonego sprawozdania rocznego. - podatek od posiadania psów (2.561,- zł) tj. 169,15% W końcu roku wysłano wezwania do osób zobowiązanych do do zapłaty tego podatku, stąd tak wysokie wykonanie. - wpływy z opłaty targowej (56.831,- zł) tj. 115,89% Wpływy z opłaty targowej uzależnione są od ilości podmiotów handlujących. Warunki pogodowe pozwoliły na działalność handlową w końcowej części roku, dlatego stosunkowo wysokie wykonanie. - podatek od czynności cywilno-prawnych (86.231- zł) tj. 93,20% Podatek ten realizowany jest przez urzędy skarbowe. Zaległości w tym podatku na 31 grudnia 2003r. wg sprawozdania wynoszą 144,- zł. - odsetki (17.920,- zł) tj. 99,55% Są to odsetki od nieterminowo wpłaconych podatków oraz opłata prolongacyjna pobierana w przypadku odraczania terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty. R-dz 75618 – Wpływy z opłaty skarbowej /221.473,- zł/ tj. 104,43%Dochody z opłaty skarbowej zrealizowano w kwocie 73.441,- zł tj. 104,21%. Wysokość uzależniona jest od ilości osób ubiegających się o kredyty, pożyczki, zaświadczenia, od wydanych decyzji administracyjnych, dokumentów (akty urodzenia, akty zgonów, spisanie testamentów itp.) Uzyskano także wpływy z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 137.312,- zł tj. 104,81%. W ostatnich dniach grudnia dokonano wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, stąd wyższe wykonanie. Od osób rozpoczynających działalność gospodarczą pobrano kwotę 10.720,- zł tj. 101,24%. R-dz 75621 – Udziały gmin w pod. stanowiących dochodybudżetu państwa /1.789.486,- zł/ tj. 90,90% - podatek dochodowy od osób fiz. (1.716.058,- zł) tj. 90,38% Są to dochody realizowane przez Ministerstwo Finansów. Informacje z Min. Finansów o wysokości w/w podatku nie odzwierciedlają kwot, które miesięcznie wpływają w zmniejszonej wysokości, na planowaną kwotę 1.898.632,- zł wpłynęło 1.716.058,- zł tj. mniej o kwotę 182.574,- zł. - podatek dochodowy od osób prawnych (73.428,- zł) tj. 104,89% Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe. Na planowaną kwotę 70.000,- zł wpłynęła kwota 73.428,- zł. W związku z otrzymaniem sprawozdań w m-cu styczniu 2004r. nie było możliwości dokonania zmian planu tego podatku. R-dz 75624 – Dywidendy (536,- zł ) tj. 100,00% Wpływ dywidendy ze zbycia praw majątkowych od Spółki „Oświetlenia Uliczne i Drogowe” w Kaliszu. DZIAŁ 758 – Różne Rozliczenia /7.709.472,- zł/ 99,22%Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego została przekazana w kwocie 5.606.237,- zł tj. 100,00%. Część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin wpłynęła w kwocie 971.229,- zł tj. 100,00%, natomiast część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin w kwocie 882.164,- zł tj. 94,08%. Plan części rekompensującej subwencji ogólnej dla gmin został ustalony w I połowie roku, natomiast refundację utraconych dochodów z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehab. zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnospraw. została w II półroczu 2004r. przekazana w formie dotacji, która została ujęta w Dz. 756, r-dz 75615 § 244. Należna subwencja została przekazana w pełnej wysokości. Urząd Skarbowy Krotoszyn tytułem nadpłaconych podatków z lat ubiegłych pobrał kwotę 3.240,- zł. Z tytułu odsetek naliczonych przez PKO od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym uzyskano kwotę 582,- zł. Jest to jednak oczywiste biorąc pod uwagę duży spadek oprocentowania rachunku. Zostały zwrócone środki z tytułu nie wygasających wydatków w kwocie 252.500,- zł. DZIAŁ 801 – Oświata i Wychowanie /51.470,- zł/ 102,31%Otrzymano dotację z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w kwocie 3.012,- zł na zakup wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2003/2004. Dochodem w tym dziale są wpływy z tytułu odpłatności rodziców za pobyt (opłata stała) i wyżywienie dzieci w przedszkolach w kwocie 8.764,- zł. Otrzymano dotację z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu na wypłatę świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów w kwocie 38.290,- zł oraz dotację na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnej i egzaminacyjnej w sesji letniej dotyczącej awansu nauczycieli w kwocie 1.404,- zł. DZIAŁ 853 – Opieka Społeczna /1.068.675,- zł/ 98,73%Z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu otrzymano dotację w wysokości 860.370,- zł na wypłaty zasiłków i pomoc w naturze, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych, na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej, dożywianie uczniów i zakup wyprawki szkolnej obejmującej plecak, kostium gimnastyczny oraz przybory szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2003/2004. Na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych otrzymano z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu dotację w wysokości 188.090,- zł. Z tytułu odpłatności za usługi opiekuńcze świadczone 42 osobom przez siostry PCK wpłynęła kwota 20.215,- zł. Wpłaty są uzależnione od ilości osób objętych opieką i ich odpłatnością. DZIAŁ 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza /158.078,- zł/ 91,19% Są to wpływy z tytułu odpłatności rodziców za wyżywienie i pobyt stały dzieci w przedszkolach oraz wyżywienie rencistów i emerytów w Klubie Seniora w kwocie 158.078,- zł. Na niższe wykonanie wpłynęło uczęszczanie mniejszej ilości dzieci do przedszkola. DZIAŁ 900 – Gospodarka Komunalna i OchronaŚrodowiska /261.750,- zł/ 100,00%Z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej w Warszawie otrzymano dotację w kwocie 14.000,- zł na zakup i montaż wagi samochodowej wraz z osprzętem komputerowym na składowisko odpadów komunalnych w m. Orla. Z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego otrzymano dotacje z przeznaczeniem na: refundację kosztów oświetlenia dróg publicznych
krajowych, wojewódzkich i powiatowych dla których gmina nie jest zarządcą w kwocie 124.271,- zł pokrycie kosztów budowy nowych punktów świetlnych
na drogach publicznych – droga wojewódzka nr 438 Koźmin Wlkp. ul. Borecka dla której gmina nie jest zarządcą w kwocie 106.033,- zł. Z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospod. Wodnej w Poznaniu została przekazana opłata produktowa w kwocie 8.851,- zł. Za przyłącza wodociągowe do istniejących wodociągów wpłacono 8.595,- zł. DZIAŁ 921 – Kultura i Ochrona DziedzictwaNarodowego /188,00 zł/ 100,00%Czynsz z tytułu dzierżawy części budynku świetlicy w Szymanowie wpłynął w kwocie 188,- zł DZIAŁ 926 – Kultura Fizyczna i Sport /132,00 zł/ 100,00% Dochody w kwocie 132,- zł dotyczą wpływów z opłaty startowej w „Biegu Maćka”.
WYDATKIWykonanie budżetu po stronie wydatków na dzień 31 grudnia 2003r. wynosi 14.199.319,- zł tj. 96,65% planu i przedstawia się następująco: DZIAŁ 010 – Rolnictwo i Łowiectwo /30.811,- zł/ 89,75% W tym dziale przeznaczono środki na realizację niżej podanych zadań: 1. Przekazano składkę na Izby Rolnicze 23.906,- 2. Zapłacono rachunki za odbiór padłych zwierząt 954,- 3. Wypłacono prowizję za sprzedaż świadectw miejsca pochodzenia zwierząt 5.951,- DZIAŁ 600 - Transport i Łączność /977.119,-/ 86,51% W tym dziale środki wydatkowano na: 1. Budowę drogi gminnej Koźmin Wlkp. – Biały Dwór (do świetlicy) 724.416,- 2. Wykonano wykaszanie poboczy, naprawy i porządkowanie przystanków, malowanie przystanków przy trasie Krotoszyn- Jarocin 14.820,- 3. Wykonano cząstkowe remonty dróg gminnych oraz remonty i równanie dróg żużlowych 90.301,- (zobowiązania 11.277,-zł) 4. Wykonano remonty cząstkowe ulic w mieście, oznakowanie poziome i pionowe, nowe tablice z nazwami ulic 28.752,- (zobowiązania 8.320,-zł) 5. Wykonano oznakowanie pionowe w gminie – drogi gminne 9.998,- (zobowiązania 1.629,-zł) 6. Zapłacono rachunki za ścinkę poboczy na drogach gminnych (Walerianów, Lipowiec, Mokronos) 9.800,- 7. Zapłacono rachunki za odśnieżanie dróg gminnych i usuwanie gołoledzi (zobowiązania 1.871,-zł) 14.548,- 8. Zapłacono rachunki za zimowe utrzymanie ulic w mieście 13.331,- 9. Roboty nieprzewidziane na drogach 47.498,- (zobowiązania 7.993,-zł)
10. Modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych we wsiach Wyrębin II, Tatary i Orla 23.655,- (zobowiązania 110.000,-zł) DZIAŁ 630 – Turystyka /2.901,- zł/ 48,35% Wydatkowano środki na: 1. PTTK – rajdy, propagowanie wypoczynku czynnego - 1.349,- (zobowiązania 237,- zł) 1. Związek Harcerstwa Polskiego – zapłacono rachunki za szkolenie – 1.552,- Środki zostały wykorzystane do wysokości przedstawionych rachunków. DZIAŁ 700 – Gospodarka Mieszkaniowa /82.123,- zł/ 88,15% R-dz 70004 – Różne jednostki obsł. gosp. mieszk. /75.033,- zł/ tj. 88,27% Zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie budynków (wykonano usługi kominiarskie, naprawy pieców, naprawy instalacji wodno- kanaliz., elektrycznej, c.o. i gazowej, wykonano przeglądy instalacji gazowej, zapłacono rachunki za wodę, kanalizację, wywóz nieczystości stałych, płynnych, dzierżawę kontenera oraz utrzymanie porządku przed budynkami) (zobowiązania 7.886,- zł) R-dz 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami /7.090,- zł/ tj. 86,89% 1. Las Orliński – zapłacono rachunek za prace porządkowe oraz zakupiono paliwo do kos spalinowych 1.036,- 2. Zapłacono rachunki za wyceny nieruchomości i ogłoszenia prasowe 6.054,- (zobowiązania 884,- zł) DZIAŁ 710 – Działalność Usługowa /36.520,- zł/ 81,48% R-dz 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego /14.390,- zł / tj. 90,96% Zapłacono rachunki za opracowanie zmian do planu zagospod. przestrzennego (zobowiązania 476,-zł) 14.390,-
R-dz 71014 – Opracowania geodezyjno-kartograficzne /22.130,- zł/ tj. 76,31% 1. Zapłacono rachunki za regulację stanu prawnego gruntów 7.555,- 2. Zapłacono rachunki za wykonanie dokumentów geodezyjnych, opłaty notarialne, sądowe, podziały gruntów, opłaty za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej 14.575,- DZIAŁ 750 – Administracja Publiczna /1.800.446,- zł/ 95,83% R-dz 75011 – Urzędy wojewódzkie /64.000,- zł/ tj. 100,00% Z dotacji otrzymanej z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pokryto koszty realizacji zadań administracji rządowej. R-dz 75022 – Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) /114.856,- zł/ tj. 97,92% Pokryto koszty funkcjonowania Rady Miejskiej w tym: wypłacono diety radnym oraz zapłacono rachunki dotyczące bieżącego utrzymania Rady. (Zobowiązania 1.059,-zł) R-dz 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) /1.510.377,- zł/ tj. 95,57% 1. Płace 920.445,- 2. Pochodne od płac (ZUS, F.Pracy, PFRON) 172.270,- 3. Krajowe podróże służbowe 34.993,- 4. Zagraniczne podróże służbowe 398,- 5. Materiały i wyposażenie 129.663,- 6. Energia 21.404,- 7. Usługi materialne i niematerialne 202.503,- 8. Różne opłaty i składki 1.538,- 9. Fundusz świadczeń socjalnych 27.163,- (zobowiązania 172.348,-zł) R-dz 75095 – Pozostała działalność /111.213,- zł/ tj. 94,93% 1. Wypłacono diety sołtysom 50.399,- 2. Wypłacono inkaso za pobór opłaty targowej 4.899,- 3. Współpraca między gminami 28.883,- 4. Promocja miasta i gminy 27.032,- (zobowiązania 3.252,-zł) DZIAŁ 751 – Urzędy Naczelnych Org. Władzy Państw., Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa /22.289,- zł/ 100,00% Dotację otrzymano z Krajowego Biura Wyborczego w Kaliszu i wykorzystano zgodnie z przeznaczeniem: kwotę 2.024,- zł na aktualizację rejestru wyborców kwotę 3.310,- zł na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej kwotę 16.955,- zł na przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum w sprawie przystąpienia RP do Unii Europejskiej DZIAŁ 754 – Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa /112.547,-zł/ 98,38% R-dz 75412 – Ochotnicze straże pożarne /112.347,- zł/ tj. 98,38% 1. Ubezpieczono 27 drużyn, zapłacono OC od 7 samochodów, wykonano przeglądy techniczne pojazdów 10.882,- 2. Zakupiono paliwo (etylinę, oleje i płyny) 9.008,- 3. Zakupiono nagrody na zawody sportowo-pożarnicze, turniej wiedzy pożarniczej, turniej tenisa stołowego, zawody sikawek konnych 3.729,- 4. Zapłacono rachunki za obchody Św. Floriana oraz 75-lecia OSP Borzęciczki 2.495,- 5. Zapłacono r-ki za energię elektryczną, gaz, telefon, czynsz, wodę, kanalizację i zakupiono środki czystości 13.897,- 6. Wypłacono ryczałty kierowcom, magazynierowi i komendantowi 11.860,- 7. Wykonano remonty remiz: - OSP Koźmin Wlkp. – wymieniono oświetlenie, ułożono płytki i pomalowano 6.855,- - OSP Kaniew – wyk. knserwację dachu i wymianę bramy 2.785,- - OSP Wałków – założono instalację odgromową na budynku garażu 1.000,- 8. Zakupiono sprzęt gaśniczy, ubrania bojowe 9.385,-
9. Zakupiono części samochodowe, części do motopomp, wyk. remonty samochodów, motopomp, pił spalinowych do drewna, naprawiono pagery 8.750,- 10.Wypłacono ekwiwalent za udział w akcjach gaśniczych 4.880,- 11.Zapłacono za szkolenia oraz częściowo za obóz dla dowódców MDP (4 osoby) 1.146,- 12.Wydatki nieprzewidziane 5.675,- (przełożenie syreny w OSP Borzęciczki, obchody Gminnego Dnia Strażaka i odnowienie sztandaru w OSP Koźmin Wlkp., zakup farb na odnowienie konnego wozu strażackiego OSP Gościejew) 13. Dofinansowano zakup samochodu 20.000,- (zobowiązania 1.789,-zł) R-dz 75414 – Obrona cywilna /200,- zł/ tj. 100,00% Dotację otrzymaną z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego przeznaczono na konserwację dachu pomieszczenia magazynowego OC. DZIAŁ 757 – Obsługa Długu Publicznego /238.487,-/ 98,40% Zapłacono odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek. DZIAŁ 758 – Różne Rozliczenia 0,00zł DZIAŁ 801 – Oświata i Wychowanie /5.942.567,- zł/ 97,96% R-dz 80101 – Szkoły podstawowe /3.833.437,-zł/ tj. 98,05% - wypłacono płace i pochodne od płac 3.242.497,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie i remonty placówek oświatowych 557.113,- - ponadto otrzymano dotację w kwocie 3.012,- którą wykorzystano zgodnie z przeznaczeniem na zakup podręczników dla dzieci podejmujących naukę w klasach pierwszych - wykonano remont kotłowni, zakupiono piece, wymalowano klasę 30.815,- (zobowiązania 413.576,-zł)
R-dz 80104 – Przedszkola przy szkołach podstawowych /265.460,- zł/ tj. 99,17% - wypłacono płace i pochodne 235.764,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie 29.696,- (zobowiązania 24.739,-zł) R-dz 80110 – Gimnazja /1.559.247,- zł/ tj. 97,47% - wypłacono płace i pochodne 1.367.118,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie 192.129,- (zobowiązania 167.379,-zł) R-dz 80113 – Dowożenie uczniów do szkół /223.414,- zł/ tj. 98,29% Zapłacono r-ki za dowóz uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy. R-dz 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli /14.680,- zł/ tj. 94,22% Po rozpatrzeniu złożonych wniosków pokryto koszty dokształcania nauczycielom, których podniesienie kwalifikacji jest niezbędne w danej placówce oświatowej. (zobowiązania 900,-zł) R-dz 80195 – Pozostała działalność /46.329,-zł/ tj. 99,85% Środki przeznaczono na: - zakup nagród na konkursy 2.695,- - wydatki nieprzewidziane 1.300,- - za dowóz dzieci do szkoły specjalnej 2.010,- - wypłatę funduszu świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów 38.920,- - zapł.za przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego związanego z awansem zawodowym nauczycieli 1.404,-
DZIAŁ 851 – Ochrona Zdrowia /116.218,- zł/ 84,02% R-dz 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi /115.576,- zł/ tj. 84,48% Środki wykorzystano zgodnie z gminnym programem przeciwdziałania alkoholizmowi. I. 1. Przygotowanie, utrzymanie i udostępnianie pomieszczeń dla grup AA 2.000,- II 1. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie – akcja Niebieska Linia 1.745,- 2. Pomoc rodzinom z problemami alkoholowymi w tym: organizowanie i finansowanie wypoczynku i dożywianie dzieci we współpracy z innymi instytucjami i org. 54.925,- 3. Finansowanie i obsługa działalności komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych oraz wypłata diet stanowiących dwukrotność pełnej diety pracowniczej za każde posiedzenie komisji 6.480,- 4. Działalność promująca zdrowy styl życia oraz zapewnienie bazy sportowej, rekreacyjnej i kulturalnej, organizowanie konkursów, turniejów, festynów i imprez sportowych 39.467,- 5. Zabezpieczenie materiałów informacyjnych o tematyce alkoholowej 2.440,- 6. Finansowanie kosztów leczenia i dojazdu osoby uzależnionej od alkoholu 516,- III 1. Szkolenie realizatorów programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży 1.900,- 2. Szkolenie członków komisji ds. rozwiąz. problemów alkoholowych, lekarzy, pielęgniarek 703,- IV 1. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych 5.400,- (Zobowiązania na koniec roku wynoszą 1.402,- zł)
R-dz 85195 – Pozostała działalność /642,- zł/ tj. 42,80% Dofinansowano organizację na rzecz osób niepełnosprawnych, która wystąpiła o dofinansowanie w kwocie 642,- zł. DZIAŁ 853 – Opieka Społeczna /1.739.649,- zł/ 99,88% R-dz 85313 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej /22.151,-zł/ tj. 91,91% Wypłacono 720 świadczeń. R-dz 85314 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne /673.188,- zł/ tj. 100,00% W rozdziale tym wypłacono: - zasiłki jednorazowe (347 osób) 122.300,- - pomoc w naturze – dożywianie 122 dzieci (10.934 świadczeń) 18.000,- - zasiłki stałe (234 świadczenia) 97.812,- - renty socjalne (624 świadczenia) 248.828,- - zasiłki stałe wyrównawcze (191 świadczenia) 48.435,- - macierzyńskie zasiłki okresowe i celowe (201 świadczeń) 48.557,- - gwarantowane zasiłki okresowe (88 świadczeń) 33.899,- - zasiłki okresowe (119 świadczeń) 17.471,- - składki na ubezpieczenia społeczne (282 świadczenia) 37.886,- R-dz 85315 – Dodatki mieszkaniowe /412.993,- zł/ tj. 99,98% Wypłacono dodatki mieszkaniowe w kwocie 412.993,- zł - najemcom mieszkań komunalnych 50.939,- - najemcom mieszkań spółdzielczych 253.374,- - najemcom pozostałym i właścicielom lokali 108.680,- R-dz 85316 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze /50.518,- zł/ tj. 100,00% Wypłacono 421 świadczeń. R-dz 85319 – Ośrodki pomocy społecznej /307.650,- zł/ tj. 100,00% Wypłacono płace i pochodne w kwocie 263.473,- zł oraz zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie w kwocie 44.177,- zł. (zobowiązania 20.381,-zł)
R-dz 85328 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze /121.000,- zł/ tj. 100,00% Zapłacono siostrom PCK, które opiekowały się 42 osobami ( 18.016 świadczeń ). R-dz 85378 – Usuwanie skutków klęsk żywiołowych /37.959,- zł/ tj. 100,00% Pomocą tą objęto 111 rolników. R-dz 85395 – Pozostała działalność /114.190,- zł/ tj. 100,00% 1. Wyprawki dla dzieci szkolnych – 60 dzieci 5.400,- 2. Dożywianie dzieci w szkołach – 214 dzieci 31.117 świadczeń 57.354,- 3. Wypłacono wynagrodzenie i pochodne pracownikom „Domu Seniora” 44.851,- 4. Zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie „Domu Seniora” 6.585,- (zobowiązania 3.526,-zł) DZIAŁ 854 – Edukacyjna Opieka Wych. /989.913,-zł/ 99,12% R-dz 85401 – Świetlice szkolne /72.785,- zł/ tj. 93,03% Wypłacono płace i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 70.715,- zł oraz przekazano środki na fundusz świadczeń socjalnych w kwocie 2.070,- zł. (zobowiązania 6.411,-zł) R-dz 85404 – Przedszkola /915.628,- zł/ tj. 99,64% Wypłacono wynagrodzenia oraz pochodne od płac w kwocie 720.486,-zł oraz zapłacono rachunki za utrzymanie w kwocie 195.142,- zł m.in.: - naprawa dachu w Przedszkolu Koźmin Wlkp. 1.247,- - malowanie pomieszczeń - Przedszkole Koźmin Wlkp. 5.976,- - malowanie i remont kuchni i sal w Przedszkolu Borzęciczki 1.800,- - wymiana kotła C.O. w Przedszkolu Borzęciczki 4.062,- (zobowiązania 78.271,-zł)
R-dz 85446 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli /1.500,- zł/ tj. 99,07% Po rozpatrzeniu złożonych wniosków pokryto koszty dokształcania nauczycieli w przedszkolach. DZIAŁ 900 – Gosp. Komun. i Ochr. Środ. /1.389.886,- zł/ tj. 97,24% R-dz 90002 – Gospodarka odpadami /14.000,- zł/ tj. 100,00% Otrzymaną dotację wykorzystano zgodnie z przeznaczeniem na roboty budowlano-montażowe przy instalacji wagi i częściową zapłatę za oprogramowanie komputerowe. R-dz 90003 – Oczyszczanie miast i wsi /34.644,- zł/ tj. 80,05% Wypłacono ryczałt za oczyszczanie miasta 29.000,- Zapłacono r-ki za składowanie, wywóz
i opróżnianie koszy miejskich i parkowych, składowanie na wysypisku 5.284,- 3. Zakupiono kosze do parku oraz na ulice 360,- (zobowiązania 8.207,-zł) R-dz 90004 – Utrzymanie zieleni w miastach i gminach /79.216,- zł/ tj. 82,08% 1. Zapłacono ryczałt za utrzymanie zieleni miejskiej 46.000,- 2. Zapłacono rachunki za zużytą wodę w parku 1.921,- 3. Zakupiono karmę do ptactwa 500,- 4. Zakupiono trawy na dosiewki, uzupełnienie ubytków, rekultywację starych, zniszczonych trawników 672,- 5. Obsadzono kwiatami wiosennymi i letnimi klomby gazony, parki, skwery, ulice i wysepki 6.109,- 6. Zapłacono r-ki za usuwanie starych drzew i krzewów z terenu parków i skwerów w tym po burzach i wichurach 1.833,- 7. Uzupełniono drzewostan, nowe nasadzenia drzew i krzewów – w parkach oraz przy ulicach i skwerach 3.760,- 8. Zakupiono grys na żwirowanie alejek w parkach 1.829,- 9. Konkurs „Koźmin Miastem Kwiatów i Zieleni” 2.506,- 10. Zakupiono nawozy, środki ochrony roślin 1.739,- 11. Zakupiono deski oraz farby do odnowienia ławek w parkach 1.862,- 12. Zapłacono rachunki za utrzymanie zieleni na wsiach 2.817,- 13. Zapłacono r-ki za naprawę ogrodzenia wokół stawu, koszy, zakupiono farbę do malowania ławek 1.175,- 14. Zapłacono r-ki za remont niecki fontanny w parku Powstańców Wielkopolskich 6.493,- (zobowiązania 11.788,-zł) R-dz 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg /732.935,- zł/ tj. 99,77% 1.Zapłacono r-ki za konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Koźmin Wlkp. 618.305,- 2.Zapłacono r-ki za wystrój świąteczny miasta (Boże Narodzenie) 6.657,- 3. Pobudowano linię oświetleniową w ul. Boreckiej 107.973,- (zobowiązania 1.536,-zł) R-dz 90095 – Pozostała działalność /529.091,- zł/ tj. 97,80% 1. Roboty nieprzewidziane (naprawy kanalizacji, przepusty, kratki ściekowe, czyszczenie kanalizacji) 30.813,- 2. Targowisko - wywóz śmieci i składowanie śmieci na wysypisku w Orli, utrzymanie WC, drobne naprawy 6.885,- Roboty publiczne – zakupy i remonty narzędzi,
odzież robocza, wynagrodzenia, zakup materiałów, opłaty za prąd i wodę, zakup paliwa do kosy spalinowej, cukier, herbata, badania lekarskie 97.994,- 4. Szalety publiczne 4.934,- 5. Zapłacono rachunki za budowę oczyszczalni ścieków w Koźminie Wlkp. 388.465,- (zobowiązania 2.995,-zł)
DZIAŁ 921 – Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego /511.786,- zł/ 98,85% R-dz 92109 – Domy i ośrodki Kultury,/290.614,-zł/ tj. 98,07% 1.Przekazano dotację na działalność bieżącą Ośrodka Kultury 276.664,- 2.Zapłacone rachunki za bieżące utrzymanie i remont świetlic wiejskich 13.950,- (zobowiązania 1.928,-zł) R-dz 92116 – Biblioteki /214.680,- zł/ tj. 100,00% Przekazano dotację na działalność bieżącą, płace, pochodne, zakup kaset i księgozbioru R-dz 92195 – Pozostała działalność /6.492,-zł/ tj. 96,17% Środki przeznaczono na dofinansowanie Szkiców Koźmina + Muzeum (zobowiązania 258,-zł) DZIAŁ 926 – Kultura Fizyczna i Sport /206.057,-zł/, 97,79% R-dz 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu /65.687,- zł/ tj. 99,88% Środki wydatkowano na utrzymanie bieżące klubu sportowego KKS „Biały Orzeł” (m.in. opłaty za energię elektryczną, gaz, wodę, ubezpieczenie, opłaty sędziowskie, przewozy, zakup środków czystości, sprzętu sportowego, dofinansowanie obozu zimowego). R-dz 92695 – Pozostała działalność /140.370,-zł/ tj. 96,85% Ludowy Zespół Sportowy „Dawid” 723,- Klub Sportowy „SPARTAKUS” 9.339,- Szkolny Związek Sportowy 19.594,-
4. Parafialny klub „FARA’’ 5.359,- 5. Dofinansowanie sportu masowego 21.267,- 6. Młodzieżowy uczniowski klub sportowy 3.020,- 7. Koszty utrzymania basenu 80.474,- 8. Lodowisko 594,- (zobowiązania 2.649,-zł)
Zobowiązania na koniec 2003r. w/g sprawozdania RB-28S „MIESIĘCZNE-ROCZNE/sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych wyniosły 1.074.967,- zł, które są niewymagalne i przedstawiają się następująco:
Dział Rozdział Zobowiązania W tym: Ogółem płace i pochodne 600 60016 141.090,- - 630 63003 237,- - 700 70004 7.886,- - 70005 884,- - 710 71004 476,- - 750 75022 1.059,- - 75023 172.348,- 136.595,- 75095 3.252,- - 754 75412 1.789,- - 801 80101 413.576,- 351.917,- 80104 24.739,- 24.240,- 80110 167.379,- 149.818,- 80146 900,- - 851 85154 1.402,- - 853 85319 20.381,- 20.381,- 85395 3.526,- 3.526,- 854 85401 6.411,- 6.411,- 85404 78.271,- 75.968,- 900 90003 8.207,- - 90004 11.788,- - 90015 1.536,- - 90095 2.995,- - 921 92109 1.928,- - 92195 258,- - 926 92695 2.649,- - Ogółem: 1.074.967,- 768.856,-
Kwotę 768.856,- zł stanowią płace i pochodne od płac w tym: podatek dochodowy od osób fizycznych, którego termin płatności przypada do 20 dnia następnego m-ca składki ZUS, których termin płatności przypada do 5 dnia następnego m-ca naliczenie dodatkowego wynagrodzenia rocznego, którego termin płatności przypada do 30 marca następnego roku.
Zobowiązania w kwocie 306.111,- zł to niezapłacone faktury za materiały, wyposażenie i usługi, które wpłynęły w ostatnich dniach m-ca grudnia lub na początku roku 2004, a dotyczyły roku 2003. Zobowiązania na koniec roku 2003 w/g sprawozdania RB-Z „Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązania wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń” wyniosły 6.228.000,- zł są to zaciągnięte kredyty i pożyczki.
Przychody i rozchody Przychody budżetu gminy w roku 2003 wyniosły 279.993,- zł. są to wolne środki z lat ubiegłych. Rozchody budżetu gminy w roku 2003 wyniosły 1.598.250,- zł. Są to spłacone raty kredytów i pożyczek. Wykonanie budżetu w zestawieniu tabelarycznym - [kliknij]
|