Wykonanie budżetu za I półrocze 2004 Informacja z wykonania budżetu Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. za I półrocze 2004r.
Budżet Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. został przyjęty uchwałą Rady Miejskiej w Koźminie Wlkp. Nr XII/107/2004 z dnia 23 stycznia 2004r. W I półroczu w wyniku zmian wysokości dochodów w tym dochodów własnych, dotacji, subwencji oraz konieczności korekt wysokości wydatków wprowadzono zmiany budżetu uchwałą Rady Miejskiej w Koźminie Wlkp. Nr XIII/110/2004 z dnia 30.03.2004r. i Nr XV/128/2004 z dnia 30.06.2004r. i Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Koźmin Wlkp. Nr 22/2004 z dnia 31.05.2004r. Po zmianach planowane dochody budżetu wynoszą 17.196.716,77 zł, wydatki 15.311.716,77 zł. Nadwyżkę dochodów nad wydatkami w kwocie 1.885.000,- zł przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek.
DOCHODYRealizacja dochodów w poszczególnych działach na dzień przedstawia się następująco: Dział 010 – Rolnictwo i Łowiectwo /4.684,- zł/ 133,95%Przyjęto wpłaty od ludności za przyłącza wodociągowe do istniejących już wodociągów w kwocie 4.684,- zł. Plan w tym dziale zostanie zaktualizowany w II półroczu 2004r. DZIAŁ 020 – Leśnictwo /52,- zł/ 1,49% Wpływy z kół łowieckich za dzierżawę terenów łowieckich na terenie naszej gminy wyniosły 52,-zł, dalsza realizacja tych wpływów nastąpi w II półroczu. DZIAŁ 600 – Transport i ŁĄCZNOŚĆ /356.952,-zł/ 38,66% Są to środki na dofinansowanie inwestycji wykonanej w roku 2003 – droga Koźmin – Białydwór z programu SAPARD.
DZIAŁ 700 – Gospodarka Mieszkaniowa/233.276,- zł/ 60,54%Z czynszu najmu lokali komunalnych i wydzierżawionych lokali użytkowych uzyskano kwotę 110.411,- zł. Zaległości na dzień 30.06.2004r. wynoszą 36.579,- zł (w tym: dotyczące roku 2004 to kwota 16.586,-zł), na które zostały wysłane upomnienia. Uzyskano sądowe nakazy zapłaty zaległego czynszu, które są egzekwowane przez komornika. Z tytułu sprzedaży lokali mieszkalnych uzyskano kwotę 16.742,- zł. Z tytułu wieczystego użytkowania gruntów oraz z przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności uzyskano kwotę 23.343,- zł. Zaległości z tego tytułu na koniec I półrocza wynoszą 3.143,- zł, na które wysłano upomnienia. Z dzierżawy gruntów i łąk w mieście uzyskano kwotę 14.023,- zł - termin zapłaty upływa z końcem III kwartału. Ze sprzedaży gruntów uzyskano kwotę 68.220,- zł. Ponadto kwota 537,- zł to odsetki od nieterminowo wpłaconych czynszów. DZIAŁ 710 – Działalność Usługowa /1.000,- zł/ 100,00%Cmentarze – dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawieporozumień z organami administracji rządowej – 1.000,- zł. DZIAŁ 750 – Administracja Publiczna/39.016,-/ 53,58%Dotacja celowa na realizację zadań zleconych z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu została przekazana w kwocie 33.522,- zł. Dochodem są również wpłaty za specyfikacje istotnych warunków zamówienia pobrane przed przystąpieniem do przetargu i drobne wpłaty za usługi kserograficzne w kwocie 3.296,- zł oraz środki uzyskane ze sprzedaży wydawnictw promocyjnych i prowizja od sprzedanych znaków skarbowych w kwocie 1.210,- zł i 5% od opłat za wydane dowody osobiste kwota 988,- zł.
DZIAŁ 751 – Urzędy Naczelnych Organów Państwowych, Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa /16.204,- zł/ 93,71% Z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Kaliszu otrzymano dotację w kwocie 1.086,- zł na aktualizację rejestru wyborców. Z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Kaliszu otrzymano dotację na przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego w kwocie 15.118,- zł DZIAŁ 754 – Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa /0 zł/ W I półroczu nie wpłynęła dotacja z WUW. Plan zostanie wykonany w II półroczu. DZIAŁ 756 – Dochody od Osób Praw., od Osób Fiz. i od Innych Jedn. nie Posiad. Osob. Prawnej oraz Wydatki Związane z Ich poborem /3.035.274,- zł/ 46,25% R-dz 75601 – Wpływy z pod. doch. od osób fiz. /15.088,-/ tj. 22,19%Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych w formie karty podatkowej to kwota 14.804,- zł oraz odsetki od nieterminowych wpłat to kwota 284,- zł R-dz 75615 – Wpływy z pod. rolnego, leśnego, pod. odczynności cywilno-prawnych, pod. od spadków i darowizn oraz pod. i opłat lokalnych /1.876.435,- zł/ tj. 48,79% - podatek od nieruchomości (986.498,- zł) tj. 47,92% Podatek od nieruchomości z terenu miasta i gminy wpłynął w kwocie 986.498,- zł. Zaległości na 30 czerwca 2004r. wynoszą 242.035,- zł (dotyczące 2004r.- 189.229,- zł), w tym odroczenia stanowią kwotę 3.357,- zł. Do osób posiadających zaległości wysłano upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek rolny (609.460,- zł) tj. 44,41% Niepełne wykonanie planu wynika z istniejących zaległości w kwocie 128.483,- zł (dotyczące 2004r.- 50.627,- zł), w tym odroczeń w kwocie 25.039,- zł. Plan zostanie zaktualizowany w II półroczu. Na zaległości wysłano upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek leśny (3.269,- zł) tj. 51,81% Zaległości w podatku leśnym na 30 czerwca 2004r. wynoszą 451,- zł (z roku 2004 – 83,- zł). Do zalegających podatników wysłano upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek od środków transportowych (99.612,- zł) tj. 63,96% Zaległości w tym podatku na 30 czerwca br. wynoszą 29.119,- zł, na które zostały wysłane upomnienia i tytuły wykonawcze. - podatek od spadków i darowizn (13.907,- zł) tj. 59,56% Podatek ten realizowany jest przez Urząd Skarbowy w Krotoszynie. Wysokość wykonania tego podatku uzależniona jest od ilości osób regulujących stan własności i sprawy spadkowe. Zaległości na 30.06.2004r. wg złożonego sprawozdania wynoszą 1.565,- zł. - podatek od posiadania psów (2.069,- zł) tj. 68,97% Zaległości zgodnie z prowadzonym rejestrem wynoszą 1.060,- zł, zostały wysłane upomnienia i tytuły wykonawcze. - wpływy z opłaty targowej (37.865,- zł) tj. 74,61% Wpływy z opłaty targowej uzależnione są od ilości podmiotów handlujących. - podatek od czynności cywilno-prawnych (55.556,- zł) tj.56,26% Podatek ten realizowany jest przez urzędy skarbowe. Zaległości w tym podatku na koniec I półrocza 2004r. wg złożonych sprawozdań wynoszą 96,- zł.
-odsetki (13.245,- zł) tj. 60,21% Są to odsetki od nieterminowo wpłaconych podatków oraz opłata prolongacyjna pobierana w przypadku odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty. - dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych (54.954,- zł) tj. 100% Jest to kwota rekompensująca utracone dochody z tytułu zwolnień w podatku od nieruchomości określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. R-dz 75618 – Wpływy z opłaty skarbowej /144.048,- zł/ tj. 70,51%Dochody z opłaty skarbowej zrealizowano w kwocie 31.899,- zł tj. 43,74%. Wysokość uzależniona jest od ilości osób ubiegających się o kredyty, pożyczki, zaświadczenia, od wydanych decyzji administracyjnych, dokumentów (akty urodzenia, akty zgonów, spisanie testamentów itp.) Uzyskano także wpływy z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 105.180,- zł tj. 87,65%. Wpływy z opłaty eksploatacyjnej wyniosły 419,- zł tj. 100,00%. Wpływy z różnych opłat – za czynności urzędowe pobierane są opłaty od osób rozpoczynających działalność gospodarczą – wpływy wyniosły 6.550,- zł tj. 59,77% R-dz 75621 – Udziały gmin w pod. stanowiących dochodybudżetu państwa /996.945,- zł/ tj. 40,87% - podatek dochodowy od osób fiz. (941.628,- zł) tj. 39,74% Są to dochody realizowane przez Ministerstwo Finansów. Na planowaną kwotę 2.369.793,- zł wpłynęła kwota 941.628,- zł. Plan roczny ustalono na podstawie wskaźników z Ministerstwa Finansów. Jednak w I półroczu miesięczne raty tego podatku wpływały w zaniżonych wysokościach, stąd istnieje obawa nie wykonania planu tego podatku.
- podatek dochodowy od osób prawnych (55.317,- zł) tj. 79,03% Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe. Na planowaną kwotę 70.000,- zł wpłynęło 55.317,- zł. R-dz 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych (2.758,- zł ) tj. 51,51% Są to pobrane koszty wysłanych upomnień od nieterminowo wpłaconych podatków i opłat. DZIAŁ 758 – Różne Rozliczenia /4.328.265,- zł/ 59,21%Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego została przekazana w kwocie 3.328.632,- zł tj. 61,54%. Część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin wpłynęła w kwocie 83.491,- zł tj. 100,00%. Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin wpłynęła w kwocie 70.652,- zł tj. 57,44% - jest to kwota rekompensująca ulgi i zwolnienia ustawowe w podatku rolnym, leśnym poniesione w II półroczu 2003r. Od roku 2004 ustawa o dochodach JST nie przewiduje rekompensaty ulg i zwolnień ustawowych w w/w podatkach, dlatego plan w II półroczu zostanie zmieniony. Część wyrównawcza subwencji ogólnej wpłynęła w kwocie 846.234,- zł tj. 50,00%. Urząd Skarbowy Krotoszyn tytułem nadpłaconych podatków z lat ubiegłych pobrał kwotę 683,- zł. Z tytułu odsetek naliczonych przez PKO od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym uzyskano kwotę 298,- zł. Jest to jednak oczywiste biorąc pod uwagę duży spadek oprocentowania rachunku. Ponadto w rozdziale „75815 – wpływy do wyjaśnienia” – kwota 359,- zł pobrana jako opłata komornicza przez Urząd Skarbowy zostanie w miesiącu lipcu zrefundowana.
DZIAŁ 801 – Oświata i Wychowanie /104.792,- zł/ 60,29%Otrzymano dotację z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w kwocie 6.824,- zł na zakup wyprawki szkolnej przeznaczonej jako zasiłek losowy w formie rzeczowej, obejmującej podręczniki szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2004/2005. Dochodem w tym dziale są wpływy z tytułu odpłatności rodziców za pobyt (opłata stała) i wyżywienie dzieci w przedszkolach w kwocie 82.451,- zł oraz za sprzedane obiady rencistom i emerytom z Klubu Seniora w kwocie 15.517,- zł. Plany w tym dziale zostaną uaktualnione w II półroczu. DZIAŁ 852 – Pomoc Społeczna /610.254,- zł/ 40,08%Z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu otrzymano dotację: - na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz składek na ubezp. emerytalno – rentowe w wysokości 262.686,- zł, z tego z przeznaczeniem na zakup sprzętu komputerowego z oprogramowaniem – 9.300,- zł - na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej w wysokości 3.232,- zł - na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne w wysokości 131.195,- zł - na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze w wysokości 3.177,- zł - na działalność bieżącą Ośrodka Pomocy Społecznej w wysokości 74.293,- zł - na usuwanie skutków klęsk żywiołowych rolników w wysokości 124.621,- zł. Ponadto z tytułu odpłatności za usługi opiekuńcze świadczone przez siostry PCK wpłynęła kwota 11.050,- zł. Wpłaty są uzależnione od ilości osób objętych opieką i ich odpłatnością. Plan będzie wymagał aktualizacji w II półroczu. DZIAŁ 900 – Gospodarka Komunalna i OchronaŚrodowiska /211.340,- zł/ 97,50%Dochód stanowi dotacja otrzymana z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu z tytułu refundacji kosztów oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich, powiatowych dla których gmina nie jest zarządcą w kwocie 141.686,- zł. Za przyłącza wodociągowe do istniejących wodociągów wpłynęła kwota 5.349,- zł, z tytułu opłaty produktowej wpłynęła kwota 3.570,- zł, z tytułu sprzedaży sieci gazowej w ulicach: Krotoszyńska, Chełkowskiego, Synoradzkiego i Wiatraczna do Zakładu Gazowniczego w Kaliszu uzyskano kwotę 60.735,- zł DZIAŁ 921 – Kultura i Ochrona DziedzictwaNarodowego /94,00 zł/ 50,00%Czynsz z tytułu dzierżawy części budynku świetlicy w Szymanowie wpłynął w wysokości 94,- zł. DZIAŁ 926 – Kultura Fizyczna i Sport /0 zł/ W dziale tym planowane są wpływy z opłaty startowej w „Biegu Maćka”, który odbędzie się w II półroczu.
Dochody budżetu Miasta i Gminy zostały wykonane w kwocie 8.941.203,- zł, co stanowi 52% planu. Reasumując wykonanie dochodów można stwierdzić: W rozdziale 60016 (Drogi publiczne gminne) jest niskie wykonanie planu dochodów ze względu na to, że środki z programu SAPARD wpłyną w II półroczu po rozliczeniu inwestycji. Niskie wykonanie planowanych odsetek (rozdział 75814 § 092) od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych. Jest to jednak oczywiste, biorąc pod uwagę brak środków pieniężnych lokowanych na rachunkach. Niższe od zaplanowanych przez Ministra Finansów są wpływy z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych. Plan zakłada 2.369.793,- zł w I półroczu 2004r., wpłynęło 941.628,- zł tj. 39,74%. Istnieje więc obawa, że jeśli w II półroczu 2004r. nie nastąpi poprawa w spływie dochodów wykonanie całości planu będzie niemożliwe.
WYDATKIWykonanie budżetu po stronie wydatków na dzień 30 czerwca 2004r. wynosi 7.353.143,- zł tj. 48,02% planu i przedstawia się następująco: DZIAŁ 010 – Rolnictwo i Łowiectwo /12.074,- zł/ 37,73% W tym dziale przeznaczono środki na realizację niżej podanych zadań: 1. Przekazano składkę na Izby Rolnicze 11.776,- 2. Podatek od prowizji za sprzedaż świadectw miejsca pochodzenia zwierząt – zobowiązanie za 1993r. 298,- DZIAŁ 600 - Transport i Łączność /287.487,-/ 14,88% W tym dziale środki wydatkowano na: 1. Budowę drogi gminnej (ulice: Chełkowskiego, Synoradzkiego, Wiatraczna) 851,- 2. Wykonano wykaszanie poboczy, naprawy i porządkowanie przystanków, malowanie przystanków przy trasie Krotoszyn- Jarocin 2.875,- 3. Wykonano cząstkowe remonty dróg gminnych oraz remonty i równanie dróg żużlowych 38.041,- 4. Wykonano remonty cząstkowe ulic w mieście, oznakowanie poziome i pionowe, nowe tablice z nazwami ulic 14.995,- 5. Zapłacono rachunki za odśnieżanie dróg gminnych i usuwanie gołoledzi 23.648,- 6. Zapłacono rachunki za zimowe utrzymanie ulic w mieście 22.315,- 7. Roboty nieprzewidziane na drogach 15.137,- w tym: przekładanie płytek chodnikowych, remonty kanalizacji, tarcica na most w Szymanowie, podkłady geodezyjne, daszki na słupy ogłoszeniowe 8. Roboty dodatkowe – obwodnica projekt podziału nieruch. 24.984,- 9. Niezapłacone rachunki z 2003 r. 144.641,- Większość zadań dotycząca budowy dróg i remontów jest w trakcie realizacji. Rachunki zostaną zapłacone w II półroczu.
DZIAŁ 630 – Turystyka /1.286,- zł/ 25,72% Wydatkowano środki na zakup znaczków PTTK, gadżety oraz zorganizowanie festynu wędkarskiego z okazji Dnia Dziecka. DZIAŁ 700 – Gospodarka Mieszkaniowa /36.704,- zł/ 41,84% R-dz 70004 – Różne jednostki obsł. gosp. mieszk. /31.222,- zł/ tj. 40,81% Zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie budynków (zakup dachówki i folii na budynek przy ul. Stary Rynek 22, wymiana instalacji gazowej- ul. Pleszewska 12, malowanie klatki schodowej ul. Stary Rynek 22, usługi kominiarskie, przeglądy instalacji gazowej i usuwanie usterek, wymiana podłogi ul. Floriańska 21 P. Paradysz oraz zamontowanie podliczników do wody). R-dz 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami /5.482,- zł/ tj. 48,88% 1. Zapłacono rachunki za wyceny nieruchomości i ogłoszenia prasowe 1.482,- 2. Zakup pawilonu handlowego 4.000,- Pozostałe zadania będą realizowane w II półroczu. DZIAŁ 710 – Działalność Usługowa /12.087,- zł/ 11,78% R-dz 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego /3.276,- zł / tj. 4,59% 1. Opłata za sporządzenie warunków zabudowy na kwotę 3.276,- 2. W związku ze zmianą ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i zasięgnięciu opinii fachowców w tej sprawie odstąpiono od wykonania zadania. R-dz 71014 – Opracowania geodezyjno-kartograficzne /8.811,- zł/ tj. 29,07% 1. Zapłacono rachunki za regulację stanu prawnego gruntów 468,- 2. Zapłacono rachunki za wykonanie dokumentów geodezyjnych, opłaty notarialne, sądowe, podziały gruntów, opłaty za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej 8.343,-
R-dz 71035 – Cmentarze /„0”/ Zadanie zostanie wykonane w lipcu. Dalsza realizacja wydatków w tym dziale nastąpi w II półroczu. DZIAŁ 750 – Administracja Publiczna /1.083.352,- zł/ 57,17% R-dz 75011 – Urzędy wojewódzkie /33.522,- zł/ tj. 50,85% Z dotacji otrzymanej z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pokryto koszty realizacji zadań administracji rządowej. R-dz 75022 – Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) /53.295,- zł/ tj. 44,54% Pokryto koszty funkcjonowania Rady Miejskiej w tym: wypłacono diety radnym oraz zapłacono rachunki dotyczące funkcjonowania Rady. R-dz 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) /942.077,- zł/ tj. 59,05% 1. Płace 553.025,- 2. Pochodne od płac (ZUS, F.Pracy, ) 101.486,- 3. Krajowe podróże służbowe 14.467,- 4. Zagraniczne podróże służbowe 4.731,- 5. Materiały i wyposażenie 107.647,- 6. Energia 15.238,- 7. Usługi materialne i niematerialne 110.268- 8. Różne opłaty i składki (w tym: wpłaty na PERON) 2.215,- 9. Fundusz świadczeń socjalnych 25.000,- 10. Wdrożenie systemu zarządzania jakością 8.000,- R-dz 75095 – Pozostała działalność /54.458,- zł/ tj. 47,83% 1. Wypłacono diety sołtysom 25.200,- 2. Współpraca między gminami 11.037,- 3. Promocja miasta i gminy 18.221,-
DZIAŁ 751 – Urzędy Naczelnych Org. Władzy Państw., Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa /15.924,- zł/ 92,08% Dotację otrzymano z Krajowego Biura Wyborczego w Kaliszu i wykorzystano zgodnie z przeznaczeniem: kwotę 1.086,- zł na aktualizację rejestru wyborców kwotę 14.838,- zł na przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego DZIAŁ 754 – Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa /45.238,-zł/ 38,75% R-dz 75412 – Ochotnicze straże pożarne /45.238,- zł/ tj. 39,59% 1. Ubezpieczono 27 drużyn, zapłacono OC od 7 samochodów, wykonano przeglądy techniczne pojazdów 9.860,- 2. Zakupiono paliwo (etylinę, oleje i płyny) 2.800,- 3. Zakupiono nagrody na zawody sportowo-pożarnicze, turniej wiedzy pożarniczej, turniej tenisa stołowego, zawody sikawek konnych 532,- 4. Zapłacono rachunki za obchody Św. Floriana oraz 75-lecia OSP Wrotków 1.503,- 5. Zapłacono r-ki za energię elektryczną, gaz, telefon, czynsz, wodę, kanalizację i zakupiono środki czystości 4.513,- 6. Wypłacono ryczałty kierowcom, magazynierowi i komendantowi 7.680,- 7. Badania lekarskie członków OSP 2.208,- 8. Zakupiono sprzęt gaśniczy, ubrania bojowe 3.972,- 9. Zakupiono części samochodowe, części do motopomp, wyk. remonty, naprawiono pagery, przegląd sprzętu ratownictwa drogowego 5.432,- 10.Wypłacono ekwiwalent za udział w akcjach gaśniczych 2.906,- 11.Dofinansowano szkolenia dla dowódców MDP 50,- 12.Wydatki nieprzewidziane 3.782,-
R-dz 75414 – Obrona cywilna /”0”/ Z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu w I półroczu 2004r. nie zostały przekazane planowane środki. DZIAŁ 756 – Dochody od Osób Prawnych, od Osób Fiz. i od Innych Jedn. nie Posiad. Osob. Praw. oraz Wyd. Związane z Ich Poborem /3.031/ 25,15% R-dz 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych /3.031 zł/ tj. 25,15% Wydatki bieżące 3.031,- w tym: inkaso opłaty targowej 2.489,- DZIAŁ 757 – Obsługa Długu Publicznego /60.752,-/ 47,13% Zapłacono odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek. DZIAŁ 758 – Różne Rozliczenia /”0”/ Rezerwy ogólne i celowe zostaną rozdysponowane w II półroczu. DZIAŁ 801 – Oświata i Wychowanie /3.801.010,- zł/ 56,37% R-dz 80101 – Szkoły podstawowe /2.064.015,-zł/ tj. 57,25% - wypłacono płace i pochodne od płac 1.740.836,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie placówek oświatowych i wypłacono fundusz świadczeń socjalnych 318.258,- - zadania zlecone (podręczniki) 4.921,- R-dz 80104 – Przedszkola /641.650,- zł/ tj. 52,35% - wypłacono płace i pochodne 509.165,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie oraz wypłacono fund. świadczeń socjal. 132.485,- R-dz 80110 – Gimnazja /913.091,- zł/ tj. 57,04% - wypłacono płace i pochodne 766.953,- - zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie i przekazano środki na fund. świad. socjal. 146.138,-
R-dz 80113 – Dowożenie uczniów do szkół /143.824,- zł/ tj. 58,43% Zapłacono r-ki za dowóz uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy. R-dz 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli /8.757,- zł/ tj. 42,11% Po rozpatrzeniu złożonych wniosków pokryto koszty dokształcania nauczycielom, których podniesienie kwalifikacji jest niezbędne w danej placówce oświatowej na kwotę 4.633,- zł. W Szkole Podstawowe Nr 1 - zapłacono za zorganizowanie szkoleń wszystkich nauczycieli na kwotę 875,- zł. W Szkole Podstawowej Nr 3 – pokryto koszty szkoleń z zakresu informatyki na kwotę 3.249,- zł. R-dz 80195 – Pozostała działalność /29.672,-zł/ tj. 65,74% Środki przeznaczono na: - dofinansowanie konkursów 952,- - wypłatę funduszu świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów 28.720,- DZIAŁ 851 – Ochrona Zdrowia /55.296,- zł/ 38,49% R-dz 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi /55.296,- zł/ tj. 38,49% Środki wykorzystano zgodnie z gminnym programem przeciwdziałania alkoholizmowi. 1. Przygotowanie, utrzymanie i udostępnianie pomieszczeń dla grup AA 2.000,- 2. Dożywianie dzieci 14.000,- 3. Wypłata diet Komisji 3.984,- 4. Dofinansowanie bazy sportowej, rekreacyjnej i kulturalnej, organizowanie konkursów, turniejów, festynów i imprez sportowych 29.785,- 5. Pokryto koszty leczenia 527,-
6. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fiz. służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych 5.000,- DZIAŁ 852 – Pomoc Społeczna /991.778,- zł/ 41,90% R-dz 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej /2.797,-zł/ tj. 32,90% Przekazano składki na ubezpieczenia zdrowotne (82 świadczenia). R-dz 85212 – Świad. rodzinne oraz skł. na ubezp. emeryt. i rent. z ubezp. społ./238.537,-zł/ tj. 23,76% W rozdziale tym wypłacono: - zasiłki rodzinne 2190 świadczeń na kwotę 219.053,- - płace i pochodne 10.989,- w tym 33 osobom opłacono skł. emeryt-rent. - wydatki majątkowe (komputery) 6.113,- - wydatki bieżące 2.382,- R-dz 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne /156.045,- zł/ tj. 42,89% W rozdziale tym wypłacono: - zasiłki jednorazowe (203 os0by) 50.933,- - zasiłki stałe, stałe wyrównawcze (146 świadczeń) 54.811,- - zasiłki okresowe (133 świadczenia) 17.540,- - macierzyńskie zasiłki okresowe celowe (49 świadczeń) 13.493,- - gwarantowane zasiłki okresowe (20 świadczeń) 8.394,- - składki na ubezpieczenia społeczne (80 świadczeń) 10.874,- R-dz 85215 – Dodatki mieszkaniowe /208.448,- zł/ tj. 52,16% Wypłacono dodatki mieszkaniowe w kwocie 208.448,- zł R-dz 85216 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze /1.999,- zł/ tj. 35,07% Wypłacono 14 świadczeń na kwotę 1.999,- zł R-dz 85219 – Ośrodki pomocy społecznej /161.419,- zł/ tj. 50,58% Wypłacono płace i pochodne w kwocie 138.496,- zł oraz zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie w kwocie 22.923,- zł.
R-dz 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze /48.673,- zł/ tj. 76,77% Zapłacono siostrom PCK, które opiekowały się 35 osobami ( 8585 świadczeń ). R-dz 85278 – Usuwanie skutków klęsk żywiołowych /123.898,- zł/ tj. 99,41% Pomocą tą objęto 352 rolników. R-dz 85295 – Pozostała działalność /49.962,- zł/ tj. 63,80% 1. Dożywianie dzieci w szkołach – 201 dzieci 21507 świadczeń 23.800,- 2. Wypłacono wynagrodzenie i pochodne pracownikom „Klubu Seniora” 22.349,- 3. Zapłacono rachunki za bieżące utrzymanie „Klubu Seniora” 3.813,- DZIAŁ 854 – Edukacyjna Opieka Wych. /40.218,-zł/ 59,21% R-dz 85401 – Świetlice szkolne /40.218,- zł/ tj. 59,21% Wypłacono płace i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 40.218,- zł. DZIAŁ 900 – Gosp. Komun. i Ochr. Środ. /495.589,- zł/ tj. 57,82% R-dz 90003 – Oczyszczanie miast i wsi /21.791,- zł/ tj. 41,62% Wypłacono ryczałt za oczyszczanie miasta 12.400,- Zapłacono r-ki za składowanie, wywóz
i opróżnianie koszy miejskich i parkowych oraz zakup nowych koszy 1.611,- 3. Zobowiązania za 2003 r. 7.780,- R-dz 90004 – Utrzymanie zieleni w miastach i gminach /63.602,-zł/ tj. 68,94% 1. Zapłacono ryczałt za utrzymanie zieleni miejskiej 20.400,- 2. Zapłacono rachunki za zużytą wodę w parku Powstańców Wlkp. + Stary Rynek 1.986,- 3. Zakupiono trawy na dosiewki 583,-
4. Obsadzono kwiatami wiosennymi i letnimi klomby gazony, parki, skwery, ulice i wysepki 2.216,- 5. Uzupełniono drzewostan, nowe nasadzenia drzew i krzewów – w parkach oraz przy ulicach i skwerach 2.882,- 6. Konkurs „Koźmin Miastem Kwiatów i Zieleni” 34,- 7. Zapłacono r-ki za zakupione nawozy, środki ochrony roślin 1.035,- 8. Zakupiono farby do odnowienia ławek w parkach 82,- 9. Usunięto suche drzewa i konary na ul. Dworcowej i Lipowej 3.192,- 10.Dopłata do zamienianych gruntów z przeznaczeniem na tereny zielone 18.266,- 11. Żwirowanie alejek w Parku Powstańców Wlkp. + zakup tłucznia 1.051,- 12. Zobowiązania z 2003r. 11.875,- R-dz 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg /349.667,- zł/ tj. 54,03% 1.Zapłacono r-ki za konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Koźmin Wlkp. 346.579,- 2.Zapłacono r-ki za wystrój świąteczny miasta (Boże Narodzenie) 2.000,- 3. Zobowiązania za 2003r. 1.088,- R-dz 90095 – Pozostała działalność /60.529,- zł/ tj. 92,73% 1. Roboty nieprzewidziane (naprawy kanalizacji, przepusty, kratki ściekowe, czyszczenie kanalizacji) 1.286,- 2. Targowisko - wywóz śmieci i składowanie śmieci na wysypisku w Orli, utrzymanie i remont WC 14.656,- Roboty publiczne – zakupy i remonty narzędzi,
odzież robocza, wynagrodzenia, zakup materiałów, opłaty za prąd i wodę, zakup paliwa do kosy spalinowej, cukier, herbata 44.587,- w tym płace i pochodne pracowników 25.400,- DZIAŁ 921 – Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego /253.823,- zł/ 49,89% R-dz 92109 – Domy i ośrodki Kultury,/150.306,-zł/ tj. 49,72% 1.Przekazano dotację na działalność bieżącą Ośrodka Kultury 142.104,- 2.Zapłacone rachunki za bieżące utrzymanie i remont świetlic wiejskich 8.202,- R-dz 92116 – Biblioteki /99.486,- zł/ tj. 49,99% Przekazano dotację na działalność bieżącą, płace, pochodne, zakup kaset i księgozbioru 99.486,- R-dz 92195 – Pozostała działalność /4.031,-zł/ tj. 53,74% Środki przeznaczono na dofinansowanie Szkiców Koźmina + Muzeum 4.031,- DZIAŁ 926 – Kultura Fizyczna i Sport /157.494,-zł/, 68,76% R-dz 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu /61.096,- zł/ tj. 99,83% Środki wydatkowano na utrzymanie bieżące klubu sportowego KKS „Biały Orzeł” (m.in. opłaty za energię elektryczną, gaz, wodę, ubezpieczenie, opłaty sędziowskie, przewozy, zakup środków czystości, sprzętu sportowego, dofinansowanie obozu zimowego). R-dz 92695 – Pozostała działalność /96.398,-zł/ tj. 57,43% Ubezpieczenie i opłaty składek LZS 350,- Klub Sportowy „SPARTAKUS” 5.182,- Szkolny Związek Sportowy 4.840,-
4. Parafialny klub „FARA’’ 1.251,- 5. Dofinansowanie sportu masowego 5.634,- 6. Koszty utrzymania basenu + modernizacja stacji filtrów 79.141,-
Zobowiązania na koniec I półrocza 2004r. w/g sprawozdania RB-28S „MIESIĘCZNE-ROCZNE/sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych” wyniosły 327.541,- zł, są to zobowiązania niewymagalne. Zobowiązania na koniec I półrocza 2004r. w/g sprawozdania RB-Z „Kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań w/g tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń” wyniosły 5.305.500,- zł, są to zaciągnięte kredyty i pożyczki.
Przychody i rozchody Przychody budżetu gminy w I półroczu 2004 wyniosły 24.392,- zł. Są to wolne środki z lat ubiegłych. Rozchody budżetu gminy w I półroczu 2004 wyniosły 922.500,- zł. Są to kolejne raty kredytów i pożyczek. Wykonanie budżetu za I półrocze 2004 - zestawienie tabelaryczne - [kliknij]
|